Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Futurniture hyllar soffliggare – med chips

Publicerad: 29 maj 2013, 21:17

Futurnitures chipspåse för "soffpotatisar"

Futurniture rullar ut sin kampanj för soffliggarfonden AP7 Såfa. Byrån tar hjälp avsoffpotatischips och skönaste åskådarsofforna på Stockholm Marathon.


Ämnen i artikeln:

Futurniture

I kampanjen "Chilla Pernilla" riktar sig AP7 till de tre miljoner svenskar som inte har valt premiepensionsfonder och berättar att det faktiskt kan löna sig att ligga på latsidan. Tills nu har AP7 lyckats ge soffliggarna minst lika bra pension som de som valt de privata alternativen. Det är första gången AP7 gör en kommunikationskampanj direkt mot spararna.

–  Vi vill att soffliggarna ska veta att de inte har någon anledning att oroa sig för premiepensionen, säger Johan Florén, kommunikationschef på AP7.

Kampanjen kommer att gå i radio, dagspress, sociala medier och som event vid Stockholms slott under Stockholm Marathon den 1 juni. I Chilla Pernilla-sofforna bjuder AP7 på soffpotatischips och sköna åskådarplatser med utsikt över alla som springer.

– Jag har själv pensionsångest och hade ingen aning om vad jag valt – eller ens OM jag hade gjort ett premiepensionsval. Det känns skönt att få göra en kampanj med goda nyheter för mig som soffliggare, säger Fredrik Nilsson, creative director på Futurniture.

Enligt en SIFO-undersökning är det statliga alternativet okänt för två av tre svenskar och sju av tio känner att de inte har tillräcklig kunskap för att välja premiepensionsfond.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Futurniture

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.