Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fylletest i mobilen vinner guld

Publicerad: 25 april 2013, 09:14

Promillekollen håller fyllan på rätt nivå.

Systembolagets promilletest i mobilen vinner kvällens första Guldägg. Bakom det hyllade bidraget står Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Guldägget

Promillekollen blev en stor snackis när det lanserades i fjol. Genom att hålla koll på sin fyllenivå i mobilen kunde användarna se till att den aldrig översteg gränsen för den "optimala berusningen". Enligt Systembolaget ligger den vid 0,6 promille – därefter avklingar de positiva effekterna av alkohol.

Silverägg vinner Åkestam Holst med "Solsäker" för Apotek Hjärtat.

Juryns motivering:
"Årets Guldäggsvinnare är beviset på hur en "liten grej i telefonen" kan förändra ett större beteende. På ett insiktsfullt sätt har vinnaren integrerats i vårt sociala liv, och utan att komma med en förmanande pekfinger får den oss att lyfta fingret istället. Igen och igen - för varje glas. (Gissar vi att den används här ikväll? Den kanske borde.) Grattis Systembolaget och Forsman & Bodenfors".

Arbetsgrupp:  Art Director: Joakim Blondell Copywriter: Johan Olivero Interaktionsdesigner: Johan Wingård Produktionsledare: Jessica Sjölin Projektledare: Leif Sorte Uppdragsgivare: Malin Forkman, Anna Larsson, Åsa Hessel Webbproducent: Peter Gaudiano Mediebyrå: Carat Produktionsbolag: Monterosa

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.