Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fyndig copy belönas i print

Publicerad: 4 Maj 2017, 11:44

Hela Sverige Bakar...inte! För många räcker det med en Delicato-boll. DDB:s fyndiga flirt med det populära tv-programmet vinner Guldägget i print-kategorin.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmReklamGuldäggetDelicatoGuldägget 2017

Annonsen för Delicato kom tvåa i DN:s reklamcupen i somras, liksom vinst i en av omgångarna i Månadens Kampanj Print. Nu blir det även ett Guldägg för DDB Stockholm.

"Ett par matskedar samtidskoll, nån nypa hantverksskicklighet och några rejäla skopor självdistans. Ungefär sådär ser receptet ut för årets vinnare i kategorin annonsering. Ett riktigt smaskigt kommunikativt bakverk med andra ord. Stort grattis Delicato!" skriver juryn i sin motivering.

DDB vinner också två Silverägg i kategorin för "Den populistiska annonsen" (Daidalos) och "En egen väg" (Skoda). Forsman & Bodenfors kniper ett silver för "Googla mjölk" (Oatly).

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.