Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fyra annonser i en

Publicerad: 20 februari 2009, 09:02

Åkestam Holst funderad på nya sätt att göra kreativa annonser. Här är resultatet. En bild, fyra annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Nya uppslagÅkestam Holst

”Quattron” kallar reklambyrån annonsen som är en del i Bonniers uppslagstävling. Annonsen går i senaste numret av tidningen Allt om Resor.

– Quattro Stagioni är inte bara en god pizza eller ett vackert verk av Vivaldi, det är även vårt nya annonsformat gjort för lågkonjunkturer. En annons, fyra avsändare, säger Adam Reuterskiöld, copy på Åkestam Holst.

Avsändarna i annonsen är NEC, Apollo, Playground och OLW. Tanken är enligt byrån att alla avsändarna ska kunna klara sig utan de övriga, alltså en och en i annonsen.
– Tar man bort tre ska den fortfarande kunna funka för den som är kvar.

Idag finns det inga konkreta planer på att använda annonsen igen men Adam Reuterskiöld säger att det inte är uteslutet.

– Det började med att vi satt och funderade på hur vi kunde hitta på nya, gemensamma och annorlunda grejer för våra kunder. Vi landade bland annat i den här idén. Det är ett uppslag på ett nytt och kreativt sätt även om det visserligen gjorts förut i lite annorlunda form.

Vad är vinsten för kunderna med en sådan här idé?
– Uppmärksamhet.

Åkestam Holst

Arbetsgrupp
AD: Andreas Ullenius
Copy: Adam Reuterskiöld
Produktionsledare: Anna Nolendorfs
Originalare: Torbjörn Krantz
Copy: Hanna Björk
AD: Fredrik Josefsson
Fotografer: Mattias Rudh & Petrus Olsson

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Nya uppslagÅkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.