Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fyra nomineringar till INGO i Entertainment

Publicerad: 23 Juni 2016, 07:52

"The Swedish Number" har tre nya chanser att vinna lejon.

Sverige har sex chanser att vinna lejon i kategorin Entertainment Lions.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016

Kategorin belönar kampanjer som skapar kultur utifrån content. Bidragen måste innehålla fängslande idéer som kommunicerar med konsumenter på ett nytt sätt.

INGOs "The Swedish Number" är Cannes Lions hittills mest prisade kampanj. Nu får byrån tre till nomineringar för kampanjen. Dessutom får de en nominering för Lidl:s "Le Bon".

Forsman & Bodenfors har två anledningar att hålla tummarna. Dels för Volvo Trucks-filmen "Look who's driving", men också för skönhetsmärket SK-II:s "Marriage Market Takeover". Den sistnämnda har vunnit både guld och glas hittills.

Antal nominerade bidrag i kategorin är 202 stycken.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2016

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.