Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fyra nya kunder ger nya jobb hos Jung von Matt

Publicerad: 11 November 2009, 14:38

Jung von Matt har fått in fyra nya kunder sedan september. En av dem är Coca-Cola. Tillsammans är uppdragen värda ett par miljoner i byråintäkt.


Ämnen i artikeln:

Jan CasserlövJung von Matt

truefalse

Jan Casserlöv, vd på Jung von Matt, är stolt och nöjd med att kunna berätta om byråns fyra nya kunder, som alla har kommit in de två senaste månaderna.

Ännu stoltare låter han över att berätta om deras nya webbplats.
– Vi har lyssnat mycket till hur folk vill att en reklambyrås sajt ska fungera och verkligen försökt göra den så, säger han, och är själv mycket nöjd med resultatet.

Men självfallet är han även glad över kundtillströmningen.
– Det är naturligtvis i miljonklassen men hur många miljoner det är kan jag inte säga, säger Jan Casserlöv.
– Vi har haft ett bra momentum de senaste åren med en jämn kundtillströmning sedan vi startade för tre år sedan. Detta bekräftar det.

När det gäller Coca-Cola Nordic har Jung von Matt fått uppdrag för flera av deras varumärken. Exakt vilka och vad byrån ska göra vill Jan Casserlöv dock inte berätta, men kampanjerna ska synas i början av nästa år.

En annan ny kund av läke­medelsbolaget Schering Plough.
– Det är ett stort företag och vi har flera olika projekt för dem, säger Jan Casserlöv.

Sedan kommer däckföretaget Michelin, som har valt Jung von Matt som ny huvudbyrå i Norden. Det uppdraget har byrån redan börjat jobba med. Den fjärde kunden in på listan är fotoagenturen Getty Images.
– Det är onlineuppdrag i Sverige. Exakt vad vi ska göra vet jag faktiskt inte för vi har inte kommit så långt.

Förmodligen kommer byrån att nyanställa med anledning av kundtillströmningen:
– Vi tittar konstant efter duktiga människor och tack vare att byrånätverket har ett starkt varumärke har vi sällan behövt annonsera. Även om vi är rätt okända i Sverige har de duktiga koll, säger Jan Casserlöv.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Jan CasserlövJung von Matt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.