Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fyra sätt att tävla sig till Cannes Lions

Publicerad: 27 april 2011, 05:20

Två månader kvar och du har fortfarande ingen biljett till Cannes Lions?
Lugn, nu finns det fyra sätt att tävla sig till en gratisbiljett till Franska Rivieran.


Men det gäller att vara snabb och helst under 28 år. Det är maxåldern för The YouTube 48 Hour Competition som arrangeras av Cannes Lions. Den 13 maj presenterar man en brief och den 15 maj ska deltagarnas filmer vara uppladdade på Youtube. Sedan har man n vecka på sig att få filmen känd.

De två bästa reklamfilmarna flygs till Cannes och får tävla i Young Lions.

Vill du ha mer tid på dig? Reklamtävlingsföretaget Mofilm samarbetar med varumärken som Microsoft och Coca Cola. De här världsledande varumärkena har lagt ut sina briefer och alla som känner sig kallade kan göra reklamfilm utifrån brieferna. Deadline är 30 maj. Vinnarna får festa på Croisetten med globala marknadschefer.

Om inte film känns rätt har Advertising Age en tävling  där man ska designa omslaget till tidningens ”Global Issue” som kommer ut i samband med Cannes Lions. Temat är A Connected World vilket ska avspeglas i omslaget. Sedan förväntar man sig fantastisk design och NYA idéer.

Deltagarna måste vara under 30 och sista inlämningsdag är 18 maj. Vinnaren får förutom resa och hotell i Cannes en presentation i Advertising Age.

De här var tre traditionella reklamtävlingar. Byrån AKQAs Future Lions är mer i sin tid. Reglerna är enkla: gör reklam för en produkt från ett globalt varumärke på ett sätt som inte var möjligt för fem år sedan. Medier spelar ingen roll utan det är den innovativa idén som är avgörande.

Professionella reklamare får inte vara med, minimiålder är dock 18 år (för att kunna beställa i baren i Cannes) och sista inlämningsdag är nu på fredag.

</div>

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.