Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gå inte i Spinn men ni vann

Publicerad: 24 Maj 2010, 19:54

Spinn har haft en uppåtgående trend med en fjärdeplats 2007 och ett silver från 2008. Nu tar de klivet högst upp på prispallen i kategorin Actionmarketing. – Det är fantastiskt. Otroligt skönt att få vinna, säger Mattias Wallin delägare och projektledare hos Spinn Actionmarketing.


Ämnen i artikeln:

Spinn Action Marketing

Foto: Björn Elgstrand

Mattias Wallin fortsätter:
– Vårt mål är att bli nordens bästa actionmarketingbyrå. Det här är definitivt ett steg på vägen. Det handlar om att leverera kreativa lösningar och säkerställa leveransen till kunden.

Det här känns som ett pris man måste jobba för varje dag.

Kända kampanjer som Spinn legat bakom är till exempel det svarta fåret Frank som de skapade åt Tele2 och senare den sagolikt framgångsrika ”Fint att peka”- kampanjen åt Samsung.

Spinn har gott om anrika och väletablerade varumärken i sin portfölj, bland andra Heineken, Swedish Match, Barilla, Cloetta och som nämnts Samsung och Tele2 litar på Spinn för sin marknadsföring.

Andraplatsen i kategorin går till PS Communication Marketing.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Spinn Action Marketing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.