Reklam
Gabriella Mangell brinner för hållbart mode
Publicerad: 15 oktober 2015, 13:45
Vinnaren Gabriella Mangell.
Gabrilla Mangell, H&M, vinner Sveriges bästa marknadschef i kategorin Kläder. H&M:s senaste kampanj resulterade i 55 ton textiler till återvinning.
Gabriella Mangell har klättrat på H&M sedan hon började där 2004. Hon har varit bland annat inköpare, chef för marknadsproduktion och showroom-chef. Sedan mars 2014 arbetar hon som H&M:s marknadschef i Sverige.
Gabriella Mangell vinner i konkurrens med: Maria Sjöstrand, Brothers, Knut Vidar Nilsen, Dressmann, Annelie Johansson, Gina Tricot, Joakim Holmstrand, Kapp-Ahl, Johan Hallin, Lindex, Magnus Johansson, MQ och Thomas Bay, Vero Moda.
Klädjätten har på senare tid tagit ett allt större grepp om hållbart mode och bland annat lanserat det lokala initiativet ”den stora klädinsamlingen” den 17 april. Den resulterade i att H&M samlade in 55 ton textiler till återvinning. Nyligen kom även reklamkampanjen Close the Loop med samma syfte.
För H&M är de egna kanalerna de viktigaste.
– Våra butiker fortsätter att vara en av våra mest centrala kanaler för att nå och kommunicera med våra kunder och vi försöker därför ständigt hitta olika sätt att stärka shoppingupplevelsen till exempel via digitala skärmar, säger Gabriella Mangell.
H&M jobbar med:
Mediebyrå: IUM
Reklambyrå: In-house
PR-byrå: In-house