Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gaffatejp ingen hit för säkrad värme i vinter

Publicerad: 23 Oktober 2013, 11:43

Umeå Energis kampanj med nya karaktärerna Dolf och Järven har fått stor spridning med 30 000 visningar på Youtube på endast ett par veckor. Bolaget går nu upp med nästa ANR BBDO-kampanj i serien – denna gång om att vintersäkra sitt elpris. Gaffatejp används i mängder.


Ämnen i artikeln:

Fredrik PantzerhielmUmeå EnergiANR BBDO

”Käft Järven du dödar ju julstämningen. Det går lika bra att vintersäkra  el med gaffatejp och det vet du. Så sluta gnäll och lägg på en klabbe  till.”

Så lyder konversationen mellan Umeå Energis nya reklamfigurer Dolf och Järven.

Upplägget  går ut på att Dolf har hakat upp sig på allt Umeå Energi gör och ju mer  han får höra om bolaget desto mer uppretad blir han.

Den första kampanjen med de nya karaktärerna har fått 30 000 visningar, enligt ANR BBDO.

Gaffatejp-filmen  är den andra i ordningen.

Dolf går i taket över att Järven säger att om  man hade mejlat in ett avtal till Umeå Energi hade man fast pris  hela vintern.

– Små kommunala elbolag känner den allt starkare  konkurrensen och det går inte att möta den genom att kriga med priset.  Den lokala förankringen och stoltheten är viktiga och särskiljande  egenskaper, och vetskapen om att du som konsument kan gynna det lokala,  framför de nationella eller globala, säger Fredrik Pantzerhielm på ANR  BBDO i en kommentar.

Dolf och Järven bor i påhittade ”Lill-Grobban” någonstans utanför Umeå.

Arbetsgrupp:
Reklambyrå: ANR BBDO
Produktionsbolag: Palladiumfilm
Regissör: Patrik Eklund
Medverkande
Dolf: Sven Björklund

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.