Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gallerian shoppar ny reklambyrå

Publicerad: 25 Januari 2012, 08:42

Från vänster: Martin Friman, creative developper, Anna Nissen, planner/kundansvarig, Lars Steiner, cd, Clara Laurent, vd, William Ferngard, ad, Jörgen Söderqvist, technical director

Gallerian på Hamngatan i Stockholm har ny reklambyrå. Efter en pitch blir Projector shoppingcentrets nya fullservice-byrå. – Vi tar nu första steget i en långsiktig förändring av Gallerian-konceptet, säger Anders Salomonsson, marknadschef på Gallerian.


Ämnen i artikeln:

ProjectorGallerian

33 åriga Gallerian – Stockholms första och största galleria har valt att byta reklambyrå.

Från Holy Diver till Projector.

Med ny reklambyrå väntar också ett helt nytt koncept.

Samarbetet inleds med en ny kommunikationsstrategi och planering av nya digitala ytor inne i Gallerian. Arbetet kommer att inriktas på att stärka Gallerians position som ”Stockholms mest aktuella mötesplats”.

– Efter ett omfattande varumärkesarbete förra året och stora satsningar med nya butiker, mötesplatser och bättre öppettider tar vi nu första steget i en långsiktig förändring av Gallerian-konceptet. I och med det vill vi utmana oss själva för att kunna ta nästa steg även i vår kommunikation.

– Att gå ut i en pitch för att låta några byråer tolka vårt koncept var då helt naturligt. Projector har visat på prov på strategisk skärpa, kreativ höjd och stor förståelse för hur vi kan arbeta med vår fysiska plats, säger Anders Salomonsson, marknadschef, Gallerian.

På Projector, där Clara Laurent tillträdde som ny vd i augusti förra året är det mungiporna uppåt.

– Det är fantastiskt roligt att vi får förtroendet att ta hela ansvaret för Gallerians kommunikation. Gallerian är en spännande kund, med en kultur och ambition som stämmer med vår. De vågar satsa och vill utforska mötet mellan den fysiska platsen och de digitala kanalerna, säger hon, och menar också att uppdraget som huvudbyrå är en markering vart byrån är på väg.

– Vår samlade kompetens finns inom strategi, kreativitet och teknik. Det gör oss väl rustade att ta hela kommunikationsuppdrag även om vår utgångspunkt är digital.

Fakta Projector

Bland byråns kunder finns idag bland annat, förutom Gallerian, även  Scandic, Galderma, Sandvik, WWF. Bokslutet för den drygt 30 personer tunga byrån för 2010 visade på ett resultat efter finansnetto på minus 1,3 miljoner, omsättningen var drygt 20 miljoner kronor.

Arbetsgrupp Gallerian:

Anders Pettersson, centrumchef
Anders Salomonsson, marknadsansvarig
Janet Dahlqvist, marknadsassistent

Arbetsgrupp Projector:

Lars Steiner, cd
William Ferngard, ad
Clara Laurent, copy
Jörgen Söderqvist, technichal director
Martin Friman, creative developer
Johan Nordberg, backend developer
Anna Nissen, planner/kundansvarig
Sofi Mork, produktionsledare

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

ProjectorGallerian

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.