måndag20 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Galna optikerfilmen som inspirerats av Wes Anderson

Publicerad: 2 oktober 2015, 11:31

Glajjor i alla dess former.

Foto: Skärmdump

Vem har sagt att reklamfilmer för optiker behöver vara torra? Den här optikerfilmen, inspirerad av Wes Anderson, är något utöver det vanliga.


Yasmine Winberg

yasmine.winberg@resume.se


Det är den Washingtonbaserade byrån Design Army som ligger bakom filmen som gjorts för Georgetown Optician. Adweek konstaterar att filmen är en blandning av Wes Anderson och Familjen Addams – precis lagom till Halloween.

Enligt Adweek är syftet med filmen att förmedla "en unik och kreativ känsla – med delningsbart eget material – som hjälper Georgetown Optician att positionera sig som en ledare av stil och smak".

Design Army har skapat koncept och story, castat skådespelarna och berättarrösten, kostym, rekvisita video och postproduktion. Förutom reklamfilmen har de också tagit fram printannonser i samma stil.

Se filmen här:

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev