Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Galna optikerfilmen som inspirerats av Wes Anderson

Publicerad: 2 oktober 2015, 11:31

Glajjor i alla dess former.

Foto: Skärmdump

Vem har sagt att reklamfilmer för optiker behöver vara torra? Den här optikerfilmen, inspirerad av Wes Anderson, är något utöver det vanliga.


Det är den Washingtonbaserade byrån Design Army som ligger bakom filmen som gjorts för Georgetown Optician. Adweek konstaterar att filmen är en blandning av Wes Anderson och Familjen Addams – precis lagom till Halloween.

Enligt Adweek är syftet med filmen att förmedla "en unik och kreativ känsla – med delningsbart eget material – som hjälper Georgetown Optician att positionera sig som en ledare av stil och smak".

Design Army har skapat koncept och story, castat skådespelarna och berättarrösten, kostym, rekvisita video och postproduktion. Förutom reklamfilmen har de också tagit fram printannonser i samma stil.

Se filmen här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.