Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Galna reklamidén – jackor i isblock

Publicerad: 27 november 2015, 10:43

Addnatures och Clear Channels kampanj.

Foto: Klas Öjebo/Addnature

Hur drar man uppmärksamhet till sig i dagens reklambrus? Addnature hoppas nå tusentals Stockholmare genom sin kampanj där jackor installeras i isblock på Norrmalmstorg.


Kampanjen ”Utrustning för iskalla förhållanden” är för varumärket Norrøna och ett samarbete med medieföretaget Clear Channel. Företagen har tillsammans satt upp block med infrusna jackor på Norrmalmstorg i Stockholm, som kompletteras med utomhusreklam i Stockholms innerstad. Blocken ska stå på Norrmalmstorg under en veckas tid.

– Vårt mål med kampanjen var att hitta ett kreativt sätt att dra uppmärksamhet till Norrønas nya kollektion. Eftersom utomhussporter ofta innehåller ett stort mått av äventyr - och sker just utomhus - så kom vi fram till att satsa på en lite annorlunda utomhuskampanj. Vi vill att kunderna ska känna känslan av de äventyr de kan uppleva med jackorna på, säger Calle Ringborg, Marknad & Event Addnature, i en kommentar.

Till kampanjen kopplas även en Instagram-tävling som Addnature hoppas ska generera besökare till deras två butiker i Stockholm.

För Clear Channel är det första gången de gör en sådan här typ av kampanj:
– För just den kampanjen har vi jobbat nära med såväl kreativa som tekniska frågor. Jag tycker det här är ett bra exempel på hur klassisk utomhusreklam kan kombineras med en kreativ idé och på så sätt förstärka intrycket, säger Sofie Brange, press-och kommunikationsansvarig på Clear Channel Sverige.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.