Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Game of Agencies: Så skulle byrålivet vara för Game of Thrones-karaktärerna

Publicerad: 28 juni 2016, 08:18

Foto: Kampanjbild/Chimp&z

Jon Snow vet ingenting och Cersei Lannister använder rädsla för att uppnå lojalitet. Här är deras roller – om de vore anställda på en reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

Game of Thrones

Under månagskvällen sändes sista avsnittet av den sjätte Game of Thrones-säsongen. Samtidigt passar den indiska digitala byrån Chimp&z på att i fyndiga illustrationer  lista vilka seriens karaktärerna skulle vara om de jobbade i reklambranschen, skriver Adweek

Den populära karaktären Jon Snows "aningslöshet" och "älskvärdhet" skulle enligt byråns Game of Agencies placera honom i hr-avdelningen: han har ingen aning om vad som sker, men lyckas ändå i slutändan sluta fred.

Cersei Lannisters överbeskyddande, orädda, på gränsen till galna tendenser, skulle göra henne till en utmärkt creative director. Grey Worm, som leder "the Unsullied" (designers) har stenkoll på sitt team och har därför tilldelats titlen art director.

De är älskade eller hatade – och tenderar ta ett glas vin till kvällsjobbet. Tyrion Lannister är självskriven som copywriter. Och stackars Samwell Tarly lyckas såklart, sorgligt nog, aldrig ta sig förbi praktiktjänsten.

Man har lyckats täcka många karaktärer, men märkligt nog uteslutit givna kvinnliga sådana såsom Sansa Stark och, tillsammans med Jon Snow, av många ansedda seriens huvudrollsinnehavare Daenerys Targaryen. Se alla 12 illustrationer här.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

Game of Thrones

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.