Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Gant lyfter fram kreatörerna

Publicerad: 16 mars 2016, 11:04

Delphine Diallo och Jesper Waldersten gör reklam för Gant.

Den vita skjortan liknas vid en vit duk i den nya kampanjen. Se de nya filmerna här.


Ämnen i artikeln:

ModeGantReklamkampanj

I höstas gjorde Gant en stor kampanj där den vita skjortan stod i fokus. Då med sloganen lyder "They changed the world. Not the shirt" och plaggens bärare i fokus.

Nu är det dags igen – denna gång med ett antal utvalda kreatörer och artister som berättar om sitt skapande. Här kopplas Gants klassiska signaturplagg samman med den vita duken.

Bland namnen i kampanjen finns den svenske illustratören Jesper Waldersten, fransk-senegalesiska fotografen Delphine Diallo och och Liverpool-baaserade sångaren Mike Nelson.
– I den här kampanjen fokuserar vi på människor som lever upp till Gants klassiska credo "Never Stop Learning". Det här är människor som alltid strävar efter att lära sig mer, är nyfikna och aldrig ger upp, enligt bolagets vd Patrik Nilsson.

Kampanjen kommer främst att synas i sociala medier. Här är filmerna:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ModeGantReklamkampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.