Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Gants nya reklamkoncept – en resa genom historien

Publicerad: 7 September 2015, 14:20

Bild ur filmen.

Det amerikansk-grundade modevarumärket Gant rullar nu ut sin globala kampanj. Bakom det nya konceptet står den franska byrån BETC med Filip Nilsson i spetsen.


Ämnen i artikeln:

ModeGantReklamkampanjBETCFilip Nilsson

Gant har tagit fram ett helt nytt kommunikationskoncept som sätter deras klassiska skjortor i en historisk kontext. Den nya sloganen lyder "They changed the world. Not the shirt" och sätter plaggens bärare i fokus.

Dessutom gör varumärket en tydlig återkoppling till sitt arv från Ivy League-universiteten i USA. Numera ägs bolaget av schweiziska Maus Frères S.A.

Bakom kampanjen står den franska byrån BETC där Filip Nilsson är creative director. Resumé har tidigare rapporterat om samarbetet.
– Det är ett genuint amerikanskt varumärke som har förvandlats till en global framgångssaga med över 750 butiker världen över. Nu är det dags att ta GANT till nästa nivå. Det känns fantastiskt att få vara med på denna resa. Vi har en stark historia att berätta, kommenterade han samarbetet då.

Här är Gants globala kampanjfilm:

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.