Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Går emot den vita normen – låter barnen välja färg

Publicerad: 29 September 2015, 10:03

När vuxna målar om blir det oftast vitt på väggarna. Det vill Beckers ändra på genom att låta fyra barn inreda en lägenhet som är till salu.


Ämnen i artikeln:

BeckersReklamkampanjKlirr StockholmHemnet

"Ljust och fräsch" är ett begrepp som sammanfattar många svenskars syn på hur en lägenhet bör vara inredd. Det syns extra tydligt i bostadsannonser där vita väggar i princip är standard. Men nu vill Beckers utmana normen genom att låta barn välja färgerna i en paradvåning i Stockholm.

"Vad hände med individualismen och viljan att vara unik?" frågar sig varumärket.
– Dessutom är det lite taskigt mot barnen som sällan får vara med och bestämma. Barn gillar ju färg, det finns det forskning på, och de är inte bundna av regler och konventioner som vi vuxna, berättar Lina Markström, pr- och kommunikationsansvarig på Beckers i ett pressmeddelande.

Den aktuella lägenheten ligger nu ute på Hemnet och den 18 oktober är det dags för visning. Den kända inredaren Isabelle McAllister har varit med och förverkligat barnens idéer.

Syftet med hela aktiviteten är att öka kännedomen och försljningen av Beckers inomhusfärger. Förutom casefilmen (nedan) syns den i deras egna kanaler, hos Svenska Mäklarhuset och Hemnet samt i print och sociala medier. Byrån som ligger bakom är Klirr.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare:
Lina Markström, pr- och kommunikationsansvarig Beckers

Klirr Stockholm:
Linda Lundgren, ad
Martin Norbelie, copywriter
Patrik Jaldevik, projektledare
Maja Haraldsson, planner
Stefan Rydén, planner
Carmen Recarey, produktionsledare
Carolina Eggertsson, produktionsledare
Mikael Höög, formgivare
Julia Cedercrantz, formgivare
Agnes Günther, webbutvecklare
Produktionsbolag: Crisp Film
Mediabyrå: Maxus
PR-byrå: PerPR

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.