Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Garbergs gör Guldägget

Publicerad: 17 september 2008, 08:12

Metauppdraget som hela branschen talar om. Garbergs reklambyrå får det prestigefyllda uppdraget att göra årets kampanj för Guldägget.


Garbergs gör kampanjen för kommande upplagan av Guldägget. Galan hålls i Konserthuset i Stockholm.

– I år vill vi verkligen lyfta fram det grundläggande syftet med Guldägget: visa den kreativa höjden och nå ut med den utanför branschen, säger Digge Zetterberg, projektledare för Guldägget.

Hon kommer också att jobba betydligt närmare byrån i år jämfört med tidigare, eftersom tävlingen byggs ut med en seminarievecka.

– Det kanske låter klyschigt, men det ska verkligen bli jätteroligt att jobba så här nära Garbergs, säger Digge Zetterberg.

Joakim Landin, vd för Garbergs och projektansvarig, vill också lägga tonvikten i samarbetet på seminariedelen.

– Galan är ju bekant för de flesta. Däremot är kännedomen om seminarieveckan som kunskapsforum mindre känd.

Och vad anser du om syftet med galan?
– Det känns som man byter fot lite grann nu. Galan har alltid varit retrospektiv och inriktad på reklamen senaste året. Nu verkar det som om man vill driva diskussionen om reklamen framåt. Förhoppningsvis kan veckan bli ett forum med seminarier som fungerar på samma sätt som under Cannes-veckan. Där är prisutdelningen ofta underordnad.

I projektgruppen ingår Cilla Beckeström, produktionsledare, Nina Åkestam, planner, Mattias Dahlqvist, art director och David Orlic, copywriter och Joakim Landin, projektansvarig.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.