Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 augusti 2014, 09:24
NK ska vara en oas för avkoppling och inspiration. Det tar reklambyrån Garbergs fasta på i nya kampanjen för varuhuset.
NK:s årliga modevisning – i en filmad föreställning. Filmen, som har premiär idag, projiceras på uppblåsta moln i varuhusen i Stockholm och Göteborg och visas till slutet av september.
Drömmar och drömtydningar står i fokus i konceptet "Höstens Drömscenario" som är en del av NK:s höstmodekampanj där drömmar och drömtydningar står i fokus. Strategin avkoppling och inspiration.
– Vi vill att man ska besöka NK lika mycket för att få en paus som för att köpa en ny jacka, säger Karin Svensson, reklam- och kampanjansvarig på NK, i ett pressmeddelande. I höst vill vi därför bjuda alla besökare på en upplevelse som gör dem inspirerade och lätta till sinnet, säger Karin Svensson, reklam- och kampanjansvarig på NK.
Kampanjen består även av tunnelbana 5-serie i Stockholm, fasadvepor i Göteborg, annonser i DN samt i digitala interna och externa kanaler såsom på bloggar, Facebook och Youtube.
Magnus Helander