Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Garbergs jammar med i världsrekordförsök

Publicerad: 10 juli 2008, 08:19

Förra årets kampanj för Stockholm Jazz Festival förra belönades bland annat med Guldägg i design. När Stockholm Jazz Festival fyller 25 år, följer Garbergs upp med en kampanj, som blir en del i ett världsrekordsförsök – i jam.


Tre stilrena affischer, där instrumentsymbolen utgjorde ett musikaliskt sammanhang i gatubilden.

Det var förra årets smarta och enkla och kampanj från Garbergs som prisats i flera reklamtävlingar.

– I år försöker vi ta ett lite större grepp, säger David Orlic, copywriter på Garbergs.

På fredag startar  ett maratonjam på hotell Clarion i Stockholm, som ska ta sig in Guinness rekordböcker.

Jammet ska pågå i fem dagar och avslutas i samband med att festivalen börjar den 16 juli.

– Eventet är idén, stockholmjazzathon.com är kanalen. När det kommer till PR är vi där människor är: på Facebook, i Dagens Nyheter, i verkligheten, säger David Orlic.

Försöket ska dokumenteras, både som ett 120 timmar musikstycke och dokumentärfilm.

150 musiker, flera ur svenska jazzeliten, kommer att delta.

– Men alla som gillar jazz är välkomna att delta i världsrekordförsöket. Det gamla världsrekordet är 48 timmar långt, något som vi hoppas slå med god marginal, säger Jazzfestivalens vd Bosse Persson i en kommentar.

Arbetsgrupp

Garbergs
Copywriter: David Orlic
Art Director: Mattias Dahlqvist, Johan Wilde
Web Director: Carl Bock
Formgivare: Jacob Frisk
Produktionsledare: Malin Åsbrink

Streaming Solutions
Kjell Eriksson
Mats Elmeskog

Jazzfestivalen
Patrik Lindgren
Bosse Persson
Ellen Kvarby

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.