Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Garbergs jobbar i motvind

Publicerad: 24 Januari 2011, 12:13

Förtroendet för Försäkringskassan är lågt. Det visar siffror från Svenskt kvalitetsindex, SKI. Den allmäna bilden av Försäkringskassan måste förbättras säger Lars Staffas projektledare på Garbergs.


Garbergs kampanj för Försäkringskassan.

– Förtroendet är lågt bland de som inte har kontakt med Försäkringskassan. Samtidigt har vi förbättrat attityden bland de aktiva kunderna, säger Garbergs projektledare Lars Staffas.


I Garbergs arbete med Försäkringskassan har huvudmålsättningen varit att berätta om de förbättringar och förenklingar som genomförs. Nu visar SKI: s rapport att myndigheten har lågt anseende hos konsumenterna.

– Bilden av försäkringskassan har varit negativ under många år. Det tar tid att förändra en attityd. Vi måstejobba långsiktigt och fortsätta att kommunicera de förbättringar som görs.   

Garbergs jobbar också för utveckla tjänster som ska förenkla för kunden  i kontaken med Försäkringskassan.  

– Vi vill visa att Försäkringskassan är tillgängliga. Att vi förenklar för kunderna, säger Lars Staffas

Svenskt kvalitetsindex 2010

Kundnöjdhet myndigheter (i procent)

14. Arbetsförmedlingen 46,6 %

13. Försäkringskassan 53, 2 %

12. Kronofogden privat 56,1 %

11. Polisen brott 58,1 %

...

1. Skatteverket 67,4 %

källa: kvalitetsindex.se

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.