Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Garbergs knep designägget

Publicerad: 4 april 2008, 08:36

Garbergs reklambyrå tog hem guldägget i designkategorin med sin kampanj ”Nio scener, minst” för kunden Stockholm International Jazz & Blues Festival. I kampanjen illustrerade byrån med hjälp av utspridda affischer på bland annat trappor och skåp att festivalen geografiskt flyttat från Skeppsholmen och spritt sig till nio scener i Stockholm.


Här är vinnarna i design:

Guldägg
Nio scener, minst, Stockholm International Jazz & Blues Festival, Garbergs Reklambyrå

Silverägg
Stadium Identitet, Stadium, Stockholm Design Lab
Acne Paper 5 – Elegance, Acne Jeans, Acne Creative
Livraison issue 3, Marie Birde, Sandberg & Tim onen

Diplom
Le Passage, Artois - InBev UK, Lowe Brindfors
Olle Baertling - En Modern Klassiker, Moderna Museet, Storåkers McCann
Speed of Life, Steidl/GUN, SWE Reklambyrå
Pipilotti Rist, Magasin 3 Stockholm Konsthall, Fellow Designers
Kaos von Linné, Riksutställningar, Länsmuseet på Gotland, Vetenskapsrådet och Kungl. Vetenskapsakademien, Henrik Nygren Design

Pontus!, Frankenstein

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.