Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 april 2008, 08:36
Garbergs reklambyrå tog hem guldägget i designkategorin med sin kampanj ”Nio scener, minst” för kunden Stockholm International Jazz & Blues Festival. I kampanjen illustrerade byrån med hjälp av utspridda affischer på bland annat trappor och skåp att festivalen geografiskt flyttat från Skeppsholmen och spritt sig till nio scener i Stockholm.
Guldägg
Nio scener, minst, Stockholm International Jazz & Blues Festival, Garbergs Reklambyrå
Silverägg
Stadium Identitet, Stadium, Stockholm Design Lab
Acne Paper 5 – Elegance, Acne Jeans, Acne Creative
Livraison issue 3, Marie Birde, Sandberg & Tim onen
Diplom
Le Passage, Artois - InBev UK, Lowe Brindfors
Olle Baertling - En Modern Klassiker, Moderna Museet, Storåkers McCann
Speed of Life, Steidl/GUN, SWE Reklambyrå
Pipilotti Rist, Magasin 3 Stockholm Konsthall, Fellow Designers
Kaos von Linné, Riksutställningar, Länsmuseet på Gotland, Vetenskapsrådet och Kungl. Vetenskapsakademien, Henrik Nygren Design
Pontus!, Frankenstein
Linda Fagerlind