Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 17 Januari 2013, 09:01
Under hösten påbörjade modeföretaget Björn Borg en upphandling av ny samarbetspartner för sin kommunikation. Efter att Lina Söderqvist tagit över rodret som marknadschef på Björn Borg föll valet på Garbergs.
I slutet av hösten påbörjade klädmärket Björn Borg en upphandling. Under samma period tog Lina Söderqvist över som marknadschef. Nu står det klart att det blir Garbergs som får ansvaret att sköta kommunikationen för varumärket.
– Björn Borg har en själ som är otroligt levande, innovativ och orädd. Det är en drömplattform att utgå från och en riktigt kul kund att få välkomna till byrån, säger Anna Frick, vice vd på Garbergs.
Första kampanjen av Garbergs rullas ut under hösten 2013.
– Garbergs lyckas verkligen kombinera kreativitet med strategisk kompetens. Det låter som en floskel, men det är den enkla anledningen till att vi valde dem, säger Lina Söderqvist. Dessutom gillar vi arbetsgruppens energi och engagemang.
Teamet på Garbergs består av :
Art Directors: Johan Wilde, Lotta Mårlind
Copywriters: Sedir Ajeenah, Johan van der Schoot
Produktions- och projektledning: Marielle Lundqvist, Anna Frick