Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Garbergs lagerkoncept för NetOnNet tar hem "Konsument"

Publicerad: 23 Oktober 2013, 15:14

Garbergs och NetOnNet vinner 100-wattare i "konsument"

NetOnNet är en långvarig kund för Garbergs. Nu tar man hem en 100-wattare i kategorin konsument för konceptet "Direkt för lagerhyllan".


Ämnen i artikeln:

Netonnet100-wattarenGarbergs

I flera år har Garbergs tryckt på NetOnNets låga priser i sina reklamkampanjer. Byrån har använt sig av storytelling och tydligt kommunicerat att varornas låga pris beror på att de hämtas direkt från lagret.

Lager-konceptet har använts i olika former i de senaste kampanjerna. Under förra året lanserade hemelektronikkedjan bland annat en egen öl.

Nu tar man hem en 100-wattare i kategorin "konsument" för kampanjen "Direkt från lagerhyllan". Priset delas ut under Sveriges Annonsörers stora galakväll för effektiv reklam på Cirkus i Stockholm.

Forsman & Bodenfors tar hem både en 75-wattare och 50-wattare i samma kategori. Högsta valören tar kampanjen "Leave the world behind" för Volvo Cars, medan lanseringen av Nya Comviq vinner 50-wattare.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.