Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Garbergs möter Garbergs i reklamcupen

Publicerad: 14 augusti 2008, 12:50

Nu är det klart vilka bidrag som går till final i DN:s reklamtävling Reklamcupen. Och redan nu är det klart att Garbergs tar hem segern.


Reklamcupen är en tävling för dagspressanonnser. Byråerna får själv anmäla ett eller flera bidrag. Annonserna publiceras sedan på sidan 3, 5 eller 7 i Dagens Nyheter. I varje omgång ställs två annonser mot varandra. En jury korar vinnaren.

I årets upplaga tävlar 28 annonser. Garbergs ställde upp med tre annonser. I semifinalen nummer ett tävlade en annons för Glocalnet mot en annons för Dafgårds från Forsman & Bodenfors.

I den andra semin mötte Garbergs reklam för Treo en helsida från Canal Digital och Grey Stockholm.

Garbergs båda annonser tog sig vidare och möts i final nu på lördag. Men nu har juryn gjort sitt. Istället blir det upp till läsarna att utse den bästa annonsen.

Pernilla Berg är projektledare för Treo.
– Det är väldigt roligt att vi har två bidrag i finalen. Men det är ju olika arbetsgrupper, så tävlingen delar byrån.

Garbergs är reklambyrån bakom Reklamcupen. Men de har ingen medlem i juryn som bestått av:
Henrik Stangel, annonsdirektör DN
Nils Öhman, biträdande redaktionschef DN
Claes Kjellström Le Bureau
Johan Nilsson, Waters Widgren TBWA
Måns Jacobsson Hosk, Volt
Ulrika Good, Goss
Albin Wendel, McCann Malmö

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.