Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Garbergs nya koncept för Hemköp – följer småbarnsfamilj utan manus

Publicerad: 4 februari 2013, 12:35

I veckan flyttar Hemköps tv-reklam in hos en fyrbarnsfamilj. Garbergs team kommer att följa familjen under minst ett år, utan manus. – Vi har hittat rätt familj, det hade kunnat floppa totalt, säger Jöns Hellsing copywriter på Garbergs.


Ämnen i artikeln:

HemköpGarbergs

I Garbergs nya reklamfilmskoncept för Hemköp flyttar man in till en familj som bor i radhus söder om Stockholm. Veckans varor ramas in av mamma Hanna, pappa Micke och barnen Elvira, Viggo och tvillingarna Sixten och Folke.

– Vi har försökt bygga ett koncept som bygger mycket på hemmet. Konkurrenterna har valt att ta utgångspunkt i butiken. Vi tycker att det här spåret känns uppfriskande, säger Garbergs copywriter Jöns Hellsing till Resumé.

Inga manus skrivna på förhand. Det tittarna ser är familjens vardag. Familjen valdes ut efter en gedigen castingprocess.

– Vi filmar i väldigt många timmar och har haft tur att det händer så mycket. Det hade kunnat floppa totalt. Det är ett produktionseffektivt sätt att arbeta eftersom vi kommer undan manusarbete och studiokostnader, säger Jöns Hellsing.

Under 2013 är 40 filmer planerade. Med nya veckoerbjudanden, men alltid hos samma familj. Garbergs och Hemköp har skrivit ett avtal med familjen på ett år med en option på förlängning.

– Leverantörerna är väldigt nöjda med hur deras produkter framträder i filmerna. Det blir en ganska vanlig och charmig presentation, säger Jöns Hellsing.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

HemköpGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.