Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Garbergs och Telenor hyllar mobila arbetslivet

Publicerad: 13 oktober 2009, 12:12

”Jag jobbar härifrån idag” Det är titeln på Telenors nya B2B-kampanj signerad Garbergs. Syfte att visa företagen fördelarna med att låta medarbetarna fritt välja arbetsplats.


De är mobila bredbandsanvändarna är telekombolagens stora tillväxtmarknad just nu – bland både privatpersoner och företag.
I går lanserade Tele2 och F&B kampanjen Årets jobbigaste test där bolaget vill visa tillförlitligheten i sitt eget mobila nät genom att sända tv via mobila livesändningar.

I dag går Telenor Företag och Garbergs ut med kampanjen ”Jag jobbar härifrån idag”, för att visa företagen friheten som ett mobilt bredband ger medarbetarna.

Under veckan kommer både kunder och anställda att jobba från olika platser i Stockholm och Göteborg. Allt från Fjärilshuset till Storkyrkotornet, cykeltaxi och installationer på stortavlor. Allt kan följas live på   telenor.se/jobbamobilt där allmänheten också kan dela med sig av just sitt mobila arbetssätt.
– Idag finns alla förutsättningar att jobba där det passar bäst just för tillfället oavsett om det är på kontoret, hemma eller i en park. Vi vill visa på möjligheterna och inspirera till ett mobilt arbetssätt samtidigt som vi vill uppmana alla att dela med sig av sitt sätt att jobba mobilt, säger Thomas Sparrmo, marknadschef Företag Telenor Sverige, i en kommentar.

Kampanjen går i Dagens Industri, Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter och Göteborgs Posten samt livebanners.

Fakta om mobilt arbetssätt

- 6 av 10 beslutsfattare anger att de har ökat sina investeringar i mobilkommunikation de senaste två åren. Mest har den offentliga sektorn investerat, följt av tjänstesektorn.
   - 7 av 10 användare har en bärbar dator och var tredje dator är utrustat med mobilt bredband. En fjärdedel av användarna uppger att en del av deras arbete utförs utanför företagets väggar; 3 av 10 tror att detta kommer att öka ytterligare under de kommande två åren.
   - Cirka 9 av 10 beslutsfattare i Sverige, Norge och Danmark uppger ökad tillgänglighet som den främsta drivkraften för mobilt arbetssätt.
   - En majoritet av beslutsfattarna anger ökade krav från anställda som en drivkraft för mobilt arbetssätt. 7 av 10 anger att mobilt arbetssätt är ett sätta att spara tid eller öka effektiviteten.
   - 7 av 10 svenska beslutsfattare uppger att mobilt arbetssätt bidrar till en förbättrad miljö och en tredjedel väger in klimatpåverkan när de upphandlar kommunikationstjänster.

Källa: Nordic Mobility Report

Arbetsgrupp Garbergs:

Projektledare: Joakim Landin
Produktionsledare: Lotta Thunved
Copy: Johan van der Schoot
AD: Mattias Dahlqvist/Johan Wilde
Grafisk formgivare: Jacob Frisk
Web Director: Carl Bock
Produktionsbolag web: Public Class
Fotograf: Kalle Gustafsson/Skarp Agent
Arbetsgrupp Fieldwork
Projektledare: Emma Färm
Eventproducent: Andreas Gustafsson/Lovisa Tingman
CD: Richard Gustavsson
Skisser: Jimmy Hellqvist

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.