Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Garbergs publicerar folkets röst

Publicerad: 23 mars 2009, 13:26

”Från en tävling i reklam till en vecka för att diskutera kommunikation”. Så vill Garbergs förändra Guldäggstävlingen. Idag startar en kampanj där de publicerar folkets röst.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetGarbergs

Annonsen som skulle få folk att skicka in sina åsikter.

Årets kampanj från reklambyrån Garbergs ska visa vad Guldäggstävling går ut på. En del är att få människor både i och utanför branschen att göra sin röst hörd.

– Om Guldägget ska vara Sveriges bästa och viktigaste reklamtävling måste vi släppa in fler röster. Det är en sak som branschen får kritik för, att det ibland är alldeles för få som hörs. Tävlingen ska vara en diskussionsplattform, det är det som gör att den är intressant för alla. Och det vi vill säga med utomhusidén är att vi bör släppa in fler röster, säger Nina Åkestam, copy på Garbergs.

För några veckor sedan startade del ett i satsningen med en annons i Citypaketet där Garbergs uppmanade människor utanför branschen att ta reklamplats och ge sitt bidrag till diskussionen. Totalt fick byrån in ett 80-tal svar. Nu publiceras 22 av dem på utomhustavlor runt om i Stockholm.

En av utomhusenheterna

– Vi fick in väldigt många svar. Det var allt från riktigt klocka till knäppa eller bara annorlunda åsikter. Vi har inte redigerat någon men har valt ut de vi tyckte var intressantast. Resten kommer att användas under galan, säger Nina Åkestam.

Utomhusskyltarna är sponsrade av Clear Channel.
– Det här är ett ganska litet uppdrag men vi kände att vi ville göra någonting ordentligt av det, säger Nina Åkestam.

Kampanjen backas upp av annonser för Guldäggsveckans seminarier ibland annat DI, Citypaketet, Veckans Affärer och Dagens Media.

(Bild från kampanjen publiceras under dagen reds. anmn)

Guldägget

Arbetsgrupp: Uppdragsgivare Digge Zetterberg: produktionsledare: Malin Åsbrink och Cilla Beckeström copy: Nina Åkestam AD: Mattias Dahlqvist Formgivare: Jonas Bäckman

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

GuldäggetGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.