Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Garbergs spelar på Netonnets nya strängar

Publicerad: 8 september 2009, 07:44

Netonnet utökar sortimentet med musikinstrument. Samma pressade prisbild som i övriga utbud är budskapet som Garbergs förmedlar till både bandmedlemmar och föräldrar. Öronproppar har en central del i kampanjen.


Ljudlös kampanj.

Mikrocopy.

Netonnet har sedan förra veckan utökat sortimentet med musikinstrument, från att tidigare i första hand varit inriktad på elektronikprodukter.
–Tack vare sina skalfördelar kan de ligga 30-60 procent under ordinarie priser. Det vill vi såklart berätta om, säger Nina Åkestam, copy på Garberg.

Målgrupperna är dels människor som spelar i band, dels människor i deras omgivning som påverkas av utövandet; främst föräldrar, förklarar Nina Åkestam.
– Därför har kampanjen två olika teman. Vi jobbar mot banden genom gerillaffischer i replokaler, kontaktannonser i musiktidningar, annonser på Blocket och utdelning av plektrum utanför konserter.

Föräldrar och vänner erbjuds en annan, mer handgriplig, chans att stänga ute musiken.
– Mot omgivningen jobbar vi med extra bra erbjudanden på öronproppar. Öronpropparna kommer att säljas i Lagershoparna och på netonnet.se. Vi kommer också dela ut dem gratis i området kring Lagershoparna.

Arbetsgrupp Garbergs:

Lars Staffas, projektledare
Charlotte Lundquist, produktionsledare
Nina Åkestam, copywriter
Petter Ödeen, art director
Jonas Bäckman, formgivare
Ulrika Karlberg, ateljéassistent
Uppdragsgivare: Anders Halvarsson och Jonas Järrenfors
Niklas Andreason, medierådgivare, Mediaedge:cia

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.