Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Garbergs tar hem Reklamjakten

Publicerad: 20 november 2008, 09:07

Garbergsteamet Sandra Beijer, David Orlic och Nina Åkestam sopade banan med sina konkurrenter och kröntes till vinnare i Resumés dramadokumentär Reklamjakten.


David Orlic, Sandra Beijer och Nina Åkestam från Garbergs. Foto: Björn Elgstrand

Reklamjakten har i tolv avsnitt visat hur det går till när kreatörsteam från sju av Sveriges bästa reklambyråer jobbar fram ett koncept för bemanningsföretaget Manpower.

Deras arbeten bedömdes av en jury bestående av Manpowers kommunikationsdirektör Joakim Mörnefält, Mälardalspaketets försäljningschef Andreas Löwgren samt reklamskolan Berghs rektor Sofia Strömberg.

Tidigare ikväll fick man i Resumé i TV8 se att de som tog hem guldet var Sandra Beijer, David Orlic och Nina Åkestam från Garbergs.

Berätta lite om hur ni kom fram till det vinnande konceptet.
– Eftersom briefen från Manpower var att få fler människor att ladda upp sina cv så började vi att prata om cv:et. Vi kom snabbt fram till att det är tråkigt, jobbigt och svårt att skriva ett vanligt cv. Vi fick ju egentligen inte produktutveckla något, men vi bestämde oss för att strunta i det. Om det finns ett problem är vi tvungna att göra något åt det, säger Sandra Beijer.

Ni tog ständigt risker under resans gång och ifrågasatte briefer och tänjde på reglerna, tror ni att det gjorde att juryn gillade er?
– Det tror jag absolut för vi ifrågasatte inte för vår egen skull, utan för Manpowers skull. Det ingår i vårt jobb som konsulter. Att inte göra det om man ser ett problem är nästan ett tjänstefel, säger Nina Åkestam.

Vad har ni fått för reaktioner från folk som har sett programmet?
– De säger ”jag såg dig på tv” och sedan är de tysta, säger David Orlic.

Haha, är det bra eller dåligt?
– Det är sant, säger David Orlic.

Läs en längre intervju med det vinnande kreatörsteamet i veckans pappersupplaga av Resumé.

Läs allt om Reklamjakten

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.