Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gatukök drabbas av reklamkampanj

Publicerad: 29 Januari 2010, 09:03

Aj, aj, aj – vilken mardröm för Åsögrillen på Götgatan i Stockholm. Titta på bilden: Gatuköket drabbas hårt av Friskis & Svettis reklamkampanj.


Ämnen i artikeln:

Friskis & Svettis

Stortavlan som Åsögrillen högst sannolikt vill slippa. (Personerna på bilden har inget med det hela att göra). Foto: Fredrik Öberg.

Friskis & Svettis nya kampanj, som vill få ”hela Stockholm att bli friskare” har synts sedan början av januari

I stället för att ta närmaste, bekvämaste vägen ska man gå en bit extra för att vardagsmotionera lite mer, anser Friskis & Svettis.

Det illustreras på olika sätt på stortavlor runt om i stan.

På Götgatan 80 på Södermalm slår kampanjen dock hårt mot gatuköket Åsögrillen. På stortavlan där står det nämligen ”Grillad med mos? Prova Erstagrillen på Folkungagatan, 11 min promenad”.

Resume.se har inte lyckats nå Åsögrillen för en kommentar. Erstagrillens ägare tycker dock synd om Åsögrillen.

– Ja, vi skulle aldrig kunna göra något sådant mot dem, säger han.

Friskis & Svettis marknadschef i Stockholm, Staffan Marmolin:

– Vi har kontaktat de berörda innan vi har satt upp den här reklamen. Åsögrillen tycker att det är okej och förstår att det är med glimten i ögat och att det handlar om att fler stockholmare ska börja röra på sig mer och må bättre.

Lowe Brindfors har gjort kampanjen.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Friskis & Svettis

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.