Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Gav Synsam en ny stil och fick fart på försäljningen

Publicerad: 18 oktober 2018, 13:41

Michael Grimborg vinner optikerkategorin i Sveriges Bästa Marknadschefer.


Ämnen i artikeln:

SynsamMichael GrimborgReklamSveriges Bästa Marknadschefer 2018

Den kanske viktigaste insikten när Synsam lade fram en ny kommunikationsstrategi under koncernmarknadschef Michael Grimborg var människor tyckte det var jobbigt att komma in till en optiker. De möttes av väggar med glasögon, svårt att överblicka och så svårt att välja.

– Vi började fundera på hur en kundupplevelse skulle vara i stället, med kundfokus.

Michael Grimborg kom till Synsam 2015 och har drivit ett fokus på försäljning med en ny affärsmodell. Två ordentliga åtgärder har varit att resa bort varumärkets byråer och startat ett abonnemangserbjudande som stärkt relationen till kunderna.

– Det var framför allt abonnemangsmodellen som gav en tydlig förbättring.

Michael Grimborg vinner optikerkategorin i Sveriges Bästa Marknadschefer med motiveringen:

"Klarsynt och med egen stil har årets vinnare förnyat vår syn på vad en optiker kan erbjuda och kommunicera."Övriga nominerade kategori

Övriga nominerade i kategorin optiker:

Lars Hermansson, Direkt Optik
Sofie Struwe, Lensway
Thomas Kusoffsky, Smarteyes
Gabriele Helmer, Specsavers
Lottie Funck Ekelund, Synoptik
Michael Grimborg, Synsam

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.