Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 18 Oktober 2018, 13:41
Michael Grimborg vinner optikerkategorin i Sveriges Bästa Marknadschefer.
Den kanske viktigaste insikten när Synsam lade fram en ny kommunikationsstrategi under koncernmarknadschef Michael Grimborg var människor tyckte det var jobbigt att komma in till en optiker. De möttes av väggar med glasögon, svårt att överblicka och så svårt att välja.
– Vi började fundera på hur en kundupplevelse skulle vara i stället, med kundfokus.
Michael Grimborg kom till Synsam 2015 och har drivit ett fokus på försäljning med en ny affärsmodell. Två ordentliga åtgärder har varit att resa bort varumärkets byråer och startat ett abonnemangserbjudande som stärkt relationen till kunderna.
– Det var framför allt abonnemangsmodellen som gav en tydlig förbättring.
Michael Grimborg vinner optikerkategorin i Sveriges Bästa Marknadschefer med motiveringen:
"Klarsynt och med egen stil har årets vinnare förnyat vår syn på vad en optiker kan erbjuda och kommunicera."Övriga nominerade kategori
Övriga nominerade i kategorin optiker:
Lars Hermansson, Direkt Optik
Sofie Struwe, Lensway
Thomas Kusoffsky, Smarteyes
Gabriele Helmer, Specsavers
Lottie Funck Ekelund, Synoptik
Michael Grimborg, Synsam