Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

GB ska trumfa Magnum Mandel – satsar på kyssar

Publicerad: 4 Februari 2013, 16:30

GB Glace har anlitat Micael Bindefeld AB för att marknadsföra årets Magnumserie – Kisses. Upplägget hämtar inspiration från Paris – en stad intimt förknippad med romantik, njutning och lyx.


Ämnen i artikeln:

GB GlaceMicael Bindefeld

De nya Magnum-glassarna baseras på recept från den franska bakverksvärlden - Patisserie.

Tanken är att glassarna ska vara lika oemotståndliga som en äkta kyss.

Men underbart är kort och kyssar lättflyktiga – så glassarna finns endast under en begränsad period:
– I  år har vi tagit Magnum till en helt ny nivå. Varje glass har skapats  utifrån fem av världens mest älskade recept för franska bakverk, säger  Martin Sandén, brand manager på GB Glace i en kommentar.

GB Glace  besriver sina nya glassar som chokladöverdragna bakverk på en pinne –  glassarna heter First Kiss Crème Brûlée, Living Kiss Meringue et fruits  rouges, Passionate Kiss Tiramisu, Flirty Kiss Gâteau au chocolat och  Stolen Kiss Tarte aux Pommes.

Magnus 5 Kisses säljs i butik under tre  lanseringar – våren och sommaren med start 4 mars.  De första kyssarna,  First Kiss Crème Brûlée och Loving Kiss Meringue et fruits rouges,  finns dock till försäljning hos 7eleven från och med den 28 januari.

Priset för en Magnum 5 kisses landar på dryga 20-lappen.

Varje glass är placerad i en ask som ska föra tankarna till just franska patisserier.

GB Glace lanserade Magnum 1989.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

GB GlaceMicael Bindefeld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.