Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

GB till Wiley & Partners

Publicerad: 29 september 2010, 11:13

Marknadsledaren inom glass – GB Glace väljer Wiley & Partners som ny nordisk samarbetspartner.  – Vi är löjligt glada, GB är ett viktigt konto, ett anrikt varumärke och uppgiften är jättespännande, säger Robert Brink, vd för Wiley & Partners.


Ämnen i artikeln:

Wiley & Partners

Nystartade Wiley & Partners som nyligen vann McVities får nu ytterliggare en storkund, och ett minst sagt glassigt uppdrag – GB Glace.
– Vi är superladdade på att ta oss an GB och arbetar redan för fullt med att gräva fram den idé
som ska glassätande generellt, och GB i synnerhet, ett steg framåt, säger Leo Dahlin,
Creative Partner på Wiley & Partners.

Första steget för byrån blir att skapa en ny konceptuell plattform för nyheterna 2011, en plattform med avstamp i den globala varumärkes- och kommunikationsstrategin samtidigt som den tillförs lokal relevans och spets.

Uppdraget består inledningsvis i att skapa stycksakskampanjer för GB Glace i Sverige och Finland samt Frisko i Danmark. Teamet på Wiley & Partners kommer att samarbeta med mediabyrån Mindshare i ett integrerat team.

Lina Segerdahl, Senior Nordic Brand Manager för GB Glace på Unilever:
– Wiley & Partners visade prov på såväl strategisk som kreativ höjd och vi är säkra på att de
kan tillföra ny energi och dynamik till vår kommunikation, förklarar hon valet av den nya samarbetspartnern.

GB glace har legat på Klirr Stockholm sedan två år tillbaka.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Wiley & Partners

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.