Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Ge blod – få juice

Publicerad: 26 Februari 2010, 07:49

Stockholm behöver fler blodgivare. Det slår Brämhults fast, och genomför med start idag en kampanj tillsammans med Blodcentralen för att få fler blodgivare. Reklambyrån bakom är Volontaire.


Ämnen i artikeln:

VolontaireBrämhults

Det aktuella blodläget, som syns i realtid på bliblodgivare.nu

Förra året lanserade Brämhults en hemsida med lika kort hållbarhet som deras juicer, och var 18:e dag görs hela sajten om. Konceptet har bland annat genererat ett nytt pantsystem, en musikvideo med Taxi Taxi!, en cocktailguide och en uppochnervänd hemsida.

Nu görs sajten återigen om, denna gång är syftet att uppmärksamma besökare om behovet av nya blodgivare i Stockholm.
– Vi vill lyfta fram att det i hela Sverige, men kanske främst i Stockholm behövs fler blodgivare. Därför tog vi kontakt med blodcentralen för att se hur vi kunde hjälpa till, säger Johan Kikas, marknadschef på Brämhults.

Resultatet blev kampanjen Ge blod, Få juice, som syns bland annat på Brämhulst egna hemsida, bliblodigvare.nu och i Stockholms dagligvarubutiker. De som anmäler sig som nya blodgivare, får passande nog en gratis flaska Brämhults Nypressade Blodapelsiner.

Tero Marjamäki


Ämnen i artikeln:

VolontaireBrämhults

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.