Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

GE Capital Solutions väljer Milk

Publicerad: 5 november 2008, 12:59

GE Capital Solutions, en del inom General Electric, har valt ny byrå för den nordiska marknaden. Valet föll på den Göteborgsbaserade kommunikationsbyrån Milk.


Finansieringsföretaget GE Capital Solutions, som bland annat finansierar och försäkrar företags lager, utrustning och bilflottor, har valt ny byrå. Milk kommer nu att ansvara för företagets externa och interna kommunikation och se till så att den utvecklas enligt företagets filosofi där kunskap är ett ledord.

– Vi kommer att börja med att ta fram en ny kommunikationsplattform i samarbete med deras pr-byrå Agency. Agency står för strategin bakom kommunikationsuppdraget. Vi har redan börjat jobba med kampanjer för deras finansieringslösningar och att ta fram nya produktpaletter. Det handlar om att konkretisera deras erbjudanden till de egna kanalerna, säger  Christoffer Meyer , projektledare på Milk.

Enligt Pia Lindhe, nordisk marknadschef på GE Capital Solutions, ligger det strategiska uppdraget hos Agency. Milk kommer därmed främst att jobba med action marketing.

Vad behövs i branschen?
– Det är en konservativ bransch där många beslut tas i olika styrelser och företagsledningar. Vi behöver sätta saker i ett sammanhang och lyfta fram GE Capital Solutions mjuka värden som är rätt så unika i branschen. Det gäller att framhäva både de ekonomiska och administrativa fördelarna, säger  Christoffer Meyer .

Meyer räknar med att det första synliga resultatet av det nya samarbetet kommer att komma ut i början av nästa år.

Vad i ert förslag gav er jobbet?
– Vi presenterade ett förslag byggt på språktoner. Det här jobbet bygger till stor del på bra copy som fungerar i alla nordiska länder, säger Meyer.

Med i upphandlingen var även Dorian Mabb, Granath Euro RSCG, Fabric samt två frilansare.
– Tidigare har vi mest gjort saker inhouse. I de fall vi plockat in extern hjälp har vi jobbat med Generator fast deras uppdrag är inte jämställt med det som Milk nu fått, säger Pia Lindhe.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.