Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 april 2011, 09:59
Skandinaviens största golfresearrangör har anlitat reklambyrån Care of Haus. – Det är roligt, det är en ny marknad för oss, vi har inte varit inne i resemarknaden förut, säger Robert Brodén, vd på Care of Haus.
Ämnen i artikeln:
Care of HausCare of Haus med kontor i Västerås har 24 anställda. Resultatet för 2010 var 300 000 kronor med en omsättning på 30 miljoner kronor.
Byrån, som även har pr-konsulter och webbutvecklare, har fått in upp emot tio kuner hittills i år.
Den senaste är Golf Plaisir, Skandinaviens största golfresearrangör som ägs av schweiziska resekoncernen Kuoni där även Apollo ingår.
– Det finns cirka 600 000 golfare i Sverige, så det finns definitivt utrymme att öka golfresemarknaden. Vår kommunikation är avgörande för att lyckas, säger Mattias Wistrand, vd för Golf Plaisir.
Hur ska då Care of Haus gå till väga?
– Vi har precis börjat, så det är för tidigt att säga. Vi har tagit fram basmaterialet, men hur konceptet kommer att se ut får vi återkomma till.
– Det är en spännande kund, de är störst i sin nisch och det känns extra kul.
Golf Plaisir har golfpaketresor till ett 20-tal destinationer. Företagets andra varumärke, Out of Bounds Golfresor, säljer skräddarsydda golfresor över hela världen.
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Care of Haus