Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gemensamt ansvarstagande – från jord till bord

Publicerad: 24 Maj 2013, 09:17

McCann Stockholm och Acne Productions liggar bakom Lantmännens nya tv-kampanj med bonden i fokus. Tillsammans-konceptet lyfter fram gemensamt ansvarstagande.


Ämnen i artikeln:

McCann StockholmLantmännen

Filmerna, tre till antalet, har premiär på måndag. Det är en huvudfilm på 45 sekunder och två på 20 sekunder vardera som ska rulla hela året på tv och bio.

– Med "Tillsammans" menar vi Lantmännen, våra produktvarumärken och konsumenten som gör sitt val i butikshyllan, säger Anneli Hansson, tf Marketing & Brand Manager Lantmännen.

– Vi vet att det blir allt viktigare för konsumenter vilket företag som står bakom livsmedelsprodukter idag så filmen är ett sätt att synliggöra vad Lantmännen som företag står för och vilka produktvarumärken vi står bakom.

Anders Skagerfält, projektledare på McCann Stockholm:

– Utmaningen att gifta ihop Lantmännens ansvarstagande från jord till bord, ägarna och produktvarumärkena bottnar i en insikt om att vi svenskar ser bonden som en symbol för äkthet. Bonden blir därmed en garant för ansvarsfullt producerad mat. Lösningen blev att koppla samman bondens vardag på gården med en matvardag som vi alla kan känna igen oss i, och där Lantmännens produkter har sin självklara plats."

Teamet:

Lantmännen: Anneli Hansson, John Wernvik och Charlotte Nordling.

McCann Stockholm: Anders Skagerfält projektledare, Thomas Gibson Strateg, Kajsa Kurtén produktionsledare, Hanna Belander cd, Ludvig Ehrenstråhle ad, Petra Nilsson formgivning.

Produktionsbolag Acne; Tobias Granström regissör, Olle Lindgren producent, Niklas Johansson fotograf, Erik Wikström musik.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

McCann StockholmLantmännen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.