Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Generation Pep och H&M lanserar ny sportkollektion

Publicerad: 6 september 2018, 06:41

Foto: Pressbild

Sju av tio barn rör på sig för lite. Det vill Generation Pep och H&M sätta stopp för med ny höstkollektion med funktionella och hållbara sportkläder.


Ämnen i artikeln:

H&MReklamKampanj

Samarbetet mellan Generation Pep och H&M fortsätter att utvecklas. Nu har man tagit fram en ny höstkollektion med funktionella och hållbara sportkläder. Men det stannar inte där: i ett nytt samarbete med STIGA Sports har man även tagit pingisracket och pingisbollar som kommer att finnas tillgängliga i utvalda H&M-butiker och onlien från och med den 6 september.

Generation Pep är ett initiativ grundat av Kronprinsessparet med förhoppningen om att alla barn och unga ska ha möjlighet att leva ett friskt och aktivt liv. Bland annat vill man att barn och unga ska röra på sig 60 minuter per dag, men en undersökning från Centrum för idrottsforskning visar att endast tre av tio barn når upp till siffrorna.

– Generation Pep vill skapa en folkrörelse för barn och ungas hälsa och vara en plattform där olika aktörer som vill vara med och göra skillnad kan mötas för att få ännu större effekt av sitt engagemang tillsammans. Samarbetet mellan H&M och STIGA Sports är ett fantastiskt exempel på det och jag hoppas att det, förutom att bidra till mer fysisk aktivitet bland barn och unga, kan inspirera andra till liknande samarbeten, säger Gerda Nilsson Tjernström, verksamhetschef på Generation Pep, i en kommentar.

Kollektionen finns att köpa i butik och online från och med den 6 september.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

H&MReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.