Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Generator gör mässan färgstark

Publicerad: 6 Oktober 2008, 14:09

I helgen är det dags för årets omgång av Hem & Villamässan på Stockholmsmässan i Älvsjö. Bakom lanseringskampanjen står Generator som fick i uppdrag att visa att mässan är unik och håller hög kvalité.


Hem & Villa lockar stor publik varje år. Samtidigt oroar sig de ansvariga på mässan för den ökade konkurrensen från vanliga butiker som till exempel Bauhaus och andra liknande företag vars butikslokaler närmast kan betraktas som ”minimässor”.

Inför årets omgång av mässan fick Generator i uppdrag att ta fram en kampanj som ska visa att mässan är något unikt och spännande. Kampanjen ska också visa att mässan nu tar ett krafttag för att höja kvalitén ytterligare.

Kampanjen kommer att gå brett. Den kommer bland annat att synas i tv, utomhus, tunnelbana, an­nons­er, webb och på biljetter. Medieinköp för kampanjen är cirka två miljoner kronor.

– Vi har valt färgstarka bilder och ett högre fokus på design, säger Peter Matinlassi , projektledare på Generator.
– Utmaningen att höja kvalitetsintrycket för att locka fler in­red­ningsintresserade, utan att skrämma de besö­ka­re som är mer intresserade av handfasta saker som bygg och VVS. Det hand­­lar alltid om avvägningar.

Hem & Villamässan + Hem 2008

Uppdragsgivare: Marit Söderström Nord, Stockholmsmässan
Byrå: Generator
Arbetsgupp: Åsa Vesterlund ad, Peter Matinlassi projektledare, Tony Zingmark copywriter
Foto: Daniel Lind/Agent Molly
Produktionsbolag: Edinim, Jonatan Kruse

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.