Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Geniförklarade forskartrion: här är de tre största förklaringarna till att reklameffekten minskar

Publicerad: 21 juni 2022, 10:44

Orlando Wood, Karen Nelson-Field och Peter Field är tre av världens främsta marknadsföringsexpeter. De är alla oroade över den minskade effekten av marknadsföring.

Foto: John Phillips

Fel investeringar, idiotiska sätt att mäta och en reklam som inte går att komma ihåg. Enligt marknadsföringsguruerna Peter Field, Karen Nelson-Field och Orlando Wood är det de tre största förklaringarna till att marknadsföringen inte biter som den en gång gjorde.


Ämnen i artikeln:

Peter FieldCannes LionsNyheter

Kreativitet är härligt, men i marknadsföringsvärlden måste enheterna även leverera kommersiellt. Det är vad som skiljer branschen från konstvärlden.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.