Reklam
Geniförklarade forskartrion: här är de tre största förklaringarna till att reklameffekten minskar
Publicerad: 21 juni 2022, 10:44
Orlando Wood, Karen Nelson-Field och Peter Field är tre av världens främsta marknadsföringsexpeter. De är alla oroade över den minskade effekten av marknadsföring.
Foto: John Phillips
Fel investeringar, idiotiska sätt att mäta och en reklam som inte går att komma ihåg. Enligt marknadsföringsguruerna Peter Field, Karen Nelson-Field och Orlando Wood är det de tre största förklaringarna till att marknadsföringen inte biter som den en gång gjorde.
Kreativitet är härligt, men i marknadsföringsvärlden måste enheterna även leverera kommersiellt. Det är vad som skiljer branschen från konstvärlden.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.