Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Genom att vara lite galna kommer vi att locka köpare"

Publicerad: 24 maj 2011, 11:40

I veckan drar Moderna Tidskrifter igång sin reklamoffensiv i tunnelbanan. Förlagets tidningar Egoboost Magazine, Moderna Hus och Moderna Hem kommer att synas över hela Stockholm. – Vi vill komma ifrån det tråkiga förlagstänket och göra något annorlunda, säger Daniel Andersson-Alm, vd på Moderna Tidskrifter, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Isabella LöwengripEgoboost Magazine

Isabella "Blondinbella" Löwengrip gör reklam för sin tidning Egoboost Magazine.

Daniel Andersson-Alm, vd Moderna Tidskrifter, med tidningen Moderna Hem.

För varje nytt nummer som förlaget gör kommer de att ha en stor utomhussatsning. I veckan börjar de med tidningarna Egoboost, Moderna Hus och Moderna Hem.

– Vi har satsat tre miljoner kronor på detta hittills och vi vill skapa nyfikenhet. Våra tidningar är lite udda både på insidan och utsidan och vi slår ut våra konkurrenter på det sättet. Vi vill nå en lite yngre målgrupp och genom att vara lite galna kommer vi att locka köpare, säger Daniel Andersson-Alm.

Reklambyrån Wilson Creative ligger bakom kampanjen som kommer att löpa i en veckas tid. En större kampanj, som även kommer att gå i Göteborg och Malmö, tar sedan vid i början av juli.

– Kampanjen kommer att gå nere i tunnelbanan, där folk står och stirrar. Vi vill skapa en dialog med dem. Någon kommer att bli provocerad och någon blir nyfiken. De känslorna kommer de ta med sig in i butiken och förhoppningsvis köper de en av tidningarna, säger Daniel Andersson-Alm.

Arbetsgrupp Wilson Creative:

Projektledare: Jacob Westerlund
Cd: Hasse Hofvergård 
Ad: Fredrik Löfgren
Formgivare: Jonathan Bergcrantz

Malin Carlehäll

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.