Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

George Clooney skriver norsk reklamhistoria

Publicerad: 18 Oktober 2012, 09:34

En stillbild från reklamfilmen.

Förra årets uppmärksammade reklamfilm "Some people have all the luck" för den norska banken DnB med Hollywood-stjärnan George Clooney har fått en uppföljare som slår norsk reklamhistoria.


Ämnen i artikeln:

George ClooneyBaconMartin Werner

Förra årets fick reklamfilmen "Some people have all the luck"  för den norska banken DnB stor uppmärksamhet då den hade med Hollywood-stjärnan George Clooney.

Nu kommer uppföljaren.

Precis som tidigare är det regissören Martin Werner och  produktionsbolaget Bacon som står bakom filmen tillsammans med den  norska byrån Try/Apt.

När filmen hade premiär i Norge så skrev den norsk reklamhistoria då den  var den enda reklamfilmen som visades under ett och samma reklamblock  vilket aldrig har inträffat tidigare.

Denna gång så tar filmen oss både tillbaka tiden samt visar att både George och hans frus lycka fortsätter.

– Det är sällan man möter en annonsör, DnB, och en byrå, Try/Apt, som är  så engagerade och fokuserade på att göra det absolut bästa de bara  kan. Det är en sak att anlita George Clooney som nog är den finaste  mannen man kan föreställa sig och en annan att låta honom få ett  begränsat utrymme i filmen och istället investera så mycket i  storytelling och i själva utförandet, säger Martin Werner till Resumé  och fortsätter:

– Det är en gåva att folk har "balls" och som älskar våra medier i dessa  tider. Att ha fått göra både den tidigare filmen "Some People Have All  The Luck" och nu denna har rent ut sagt varit skitskoj!

Linus Fremin


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.