Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Ger ett väldigt sjukt intryck”

Publicerad: 13 maj 2014, 12:47

Resumé kunde igår berätta om att Edward Blom ingår i Splays nya storsatsning FoodClub. Han marknadsförs med trailern ”Dryckesgaranti på att jag är full jämt”. Nu berättar han historien bakom och har krävt en ändring av Splay då allt bara var ett skämt.


Ämnen i artikeln:

Edward Blom

”Det ger ju ett väldigt sjukt intryck att det beskrivs att jag garanteras vara konstant berusad.”

Det uppger Edward Blom till Resumé angående Youtube-nätverket Splays senaste satsning FoodClub, som Splay kör ihop med MTG.

Matnätverket har precis lanserats och Edward Blom är en av de matprofiler som har knutits till FoodClub. Han figurerar i en trailer som marknadsförs med ”Dryckesgaranti på att jag är full jämt.”

Nu uppger han att det hela var ett skämt.

”Bakgrunden  är att jag fick spela in olika varianter på prenumerationstrailer  säkert 30 gånger. Till slut var jag så otroligt trött att jag bara  skämtade, det var i den varianten jag sa att "Ni kommer bli så trötta på  den här filmen så ni blir helt galna" och även det där skämtet om  dryckesgaranti att vara "full jämt", skriver han.

Han berättar att  skämtet kom till för över 20 år sedan. Hans gode vän hade lite väl  mycket förkärlek för alkohol varpå vännens lillebror skrev en skylt att  man kunde hyra honom som ett ”partydjur med ”garanti: full jämt”.

”Nu  råkade detta komma med i trailern, vilket jag dumt nog inte stoppade –  men där hoppas jag att man ändå hör att det är skämt och trams.  Olyckligt nog hamnade detta som rubrik för trailern.”

Han uppger att han har bett att få ändra det hela.

Edward  Blom menar att det hela får honom att framstå som hyper-pubertal ”(Nog  för att jag är lite väl alkoholromantisk, men verkligen inte på ett så  extremt sätt.)", skriver Edward Blom.

Enligt honom var det bara ett  oskyldigt skämt i slutet av en ”lång och tuff inspelningsdag.”

Splay-grundaren Vigor Sörman uppger att han varit i kontakt med Edward Blom och kommit överens om att ändra rubriken för trailern.
– Edward Blom är jättenöjd med filmen och har pushat för den i sociala medier, säger han.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Edward Blom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.