Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Gevalia återlanserar konceptet "Oväntat besök"

Publicerad: 6 februari 2017, 14:30

Foto: Pressbild

Det klassiska konceptet "Oväntat besök", ursprungligen från 1985, gör nu comeback. Kampanjen är den första som Gevalia gör tillsammans med nya samarbetspartnern ANR BBDO.


Ämnen i artikeln:

GevaliaANR BBDOReklam

I fredags kunde Aftonbladets läsare se en avsändarlös annons föreställande ett skepp som lagt till vid en liten ö. Taglinen "Vad skulle du bjuda på?" hintade dock om avsändaren, Gevalia.

Kaffetillverkaren återlanserar nämligen under våren sitt långkörarkoncept "Oväntat besök". Konceptet föddes 1985 och är ett av svensk reklamhistorias mest välkända. Återlanseringen är den första gemensamma kampanjen mellan Gevalia och deras nya reklambyrå, ANR BBDO.

– Det kändes rätt att böja med den allra första annonsen från 1985, säger Marcus Göransson, AD på ANR BBDO. Historien om hur båten hamnade där har ännu inte berättats och det ville vi göra i samma andra som i de tidigare reklamfilmerna. Det blir ett perfekt avstamp för att sedan fortsätta utveckla konceptet i modern tappning.

ANR BBDO har i den nya kampanjen arbetat tätt tillsammans med kreatörerna bakom det urpsrungliga konceptet.

Arbetsgrupp ANR BBDO:

Marcus Göransson, AD
Christina Knight, Copywriter
Andreas Lönn, CD
Magnus Norman, Account Director
Giustina Guariglia, Senior account manager
Anna Jensen, Planner
Christoffer Widell, Design
William Björnstjerna, Design

Film director: Robert Nylund
Production company: Giants&Toys
Post production: MediaMonks

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

GevaliaANR BBDOReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.