Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Gevalia vill få fler att ta oväntade fikor

Publicerad: 4 Maj 2015, 11:24

Gevalias annonser.

Kaffemärket spinner vidare på temat oväntade möten. Det nya reklamkonceptet går under pay-offen "Kom en kopp närmare det oväntade" och är framtaget av Lowe Brindfors.


Ämnen i artikeln:

GevaliaGolinLowe Brindfors

Gevalia lanserar ett nytt reklamkonceptet som är en vidareutveckling av deras klassiska pay-off "När du får oväntat besök". På en kampanjsajt som lanseras i dag kan man boka in en fika med personer som arbetar på ställen man annars inte besöker. Som med en sotare på ett tak i Gamla Stan eller en fyrmästare i Smögen.

– Gevalia är ett varumärke som alltid har engagerat. Vårt nya koncept handlar om att bidra med något positivt till svenskarnas vardag. Vi vill göra det enklare för folk att få uppleva nya möten eftersom vi tror att det berikar och oftast leder till oväntade upplevelser, säger Melissa Neild, Senior Brand Manager Gevalia & Coffee Sweden, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att synas digitalt, i print och utomhus samt genom en reklamfilm. Byrån som ligger bakom är Lowe Brindfors tillsammans med systerbyrån Golin. Personporträtten är fotograferade av Mattias Edwall.

Arbetsgrupp
Gevalia: Melissa Neild, Senior Brand Manager Gevalia & Coffee Sweden, Briza Kronhamn, Brand Manager Coffee  

Lowe Brindfors: Annette Gårdö, kundansvarig projektledare, Patrik Westerdahl, kreatör, Rachel La Chenardiere, kreatör, Rikard Linder, kreatör, Calle Sjönell, Creative Director, David Drew, designer, Jeanette Andersson, final art, Mikaela Rönnberg, sr produktionsledare, Carl Ronander, planner,  

Golin: Jesper Kling, kundansvarig projektledare, Marie Marklund, mediespecialist, Niclas Sjöbeck, kreatör

Fotograf: Mattias Edwall, Skarp Agent

Produktionsbolag filmen: Standart, regissör Linda Callenholt

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

GevaliaGolinLowe Brindfors

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.