Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Gigantiska nummerlappar ska visa att Forex Bank är banken för vardagslivet

Publicerad: 15 November 2019, 09:06

Den populära utomhusytan i Hornstull i Stockholm har återigen fått ny skrud. Den här gången är det Forex Bank som valt att dela ut nummerlappar modell större till förbipasserande.


Ämnen i artikeln:

SilverForex

Forex Bank vill visa att de är banken som gör skillnad i vardagsekonomin. För att visa på att de ligger nära just vardagen har de för tillfället utnyttjat den stora utomhusytan i Hornstull, en yta som de senaste åren blivit allt mer populär, och satt upp en annons med inspiration från en lite svunnen tid. Ytan är nämligen utrustad med nummerlappar som inte sällan syns i samband med att privatpersoner sätter upp lappar om lägenhetsbyten och liknande.

– Huvudsyftet är att på ett intresseväckande sätt kommunicera att FOREX Bank är ett smart och enkelt val för vardagsekonomin. En viktig del av detta är att använda oss av oväntade mediaval där vi möter kunderna på platser där andra aktörer inte är, säger Heidi Wik, ansvarig för bankaffären på Forex Bank.

Kampanjen utgår från Forex Banks slogan ”Vi har bara allt du behöver” och är det första uttaget i en ny positioneringsstrategi, framtagen av varumärkesbyrån Silver.

– Grunden för positioneringen är en marknads- och segmenteringsstudie vi gjorde för att identifiera strategiska målgrupper och en position med potential för tillväxt för bankaffären, säger Ulf Berlin, chefsstrateg på Silver. Och i uttaget ligger fokus på att med kampanjer bygga affär och varumärke samtidigt som vi utvecklar designen för FOREX Bank för att skapa en attraktiv och enhetlig varumärkesupplevelse i alla kanaler.

Arbetsgrupp

Heidi Wik, chef bank, FOREX Bank

Monica Swärd, marketing manager FOREX Bank

Ulrica Nordvall, marketing manager FOREX Bank

Martin Greve, content and social media manager, FOREX Bank

Sabine Price, projektledare, Silver

Jonas Berg, design director, Silver

Rebecca Berg-Olsson, designer, Silver

Peter Fjäll, copy, Silver

Emil Frid, AD, Silver

Ulf Berlin, strateg; Silver

Andreas Nergård, insikt och analys, Odyssey

Linda Kokovic, media, Cassini

Väggmålning: GraffitiSthlm AB Stockholm

Mediapartner: AdCityMedia AB

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

SilverForex

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.