Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 november 2019, 09:06
Den populära utomhusytan i Hornstull i Stockholm har återigen fått ny skrud. Den här gången är det Forex Bank som valt att dela ut nummerlappar modell större till förbipasserande.
Forex Bank vill visa att de är banken som gör skillnad i vardagsekonomin. För att visa på att de ligger nära just vardagen har de för tillfället utnyttjat den stora utomhusytan i Hornstull, en yta som de senaste åren blivit allt mer populär, och satt upp en annons med inspiration från en lite svunnen tid. Ytan är nämligen utrustad med nummerlappar som inte sällan syns i samband med att privatpersoner sätter upp lappar om lägenhetsbyten och liknande.
– Huvudsyftet är att på ett intresseväckande sätt kommunicera att FOREX Bank är ett smart och enkelt val för vardagsekonomin. En viktig del av detta är att använda oss av oväntade mediaval där vi möter kunderna på platser där andra aktörer inte är, säger Heidi Wik, ansvarig för bankaffären på Forex Bank.
Kampanjen utgår från Forex Banks slogan ”Vi har bara allt du behöver” och är det första uttaget i en ny positioneringsstrategi, framtagen av varumärkesbyrån Silver.
– Grunden för positioneringen är en marknads- och segmenteringsstudie vi gjorde för att identifiera strategiska målgrupper och en position med potential för tillväxt för bankaffären, säger Ulf Berlin, chefsstrateg på Silver. Och i uttaget ligger fokus på att med kampanjer bygga affär och varumärke samtidigt som vi utvecklar designen för FOREX Bank för att skapa en attraktiv och enhetlig varumärkesupplevelse i alla kanaler.
Heidi Wik, chef bank, FOREX Bank
Monica Swärd, marketing manager FOREX Bank
Ulrica Nordvall, marketing manager FOREX Bank
Martin Greve, content and social media manager, FOREX Bank
Sabine Price, projektledare, Silver
Jonas Berg, design director, Silver
Rebecca Berg-Olsson, designer, Silver
Peter Fjäll, copy, Silver
Emil Frid, AD, Silver
Ulf Berlin, strateg; Silver
Andreas Nergård, insikt och analys, Odyssey
Linda Kokovic, media, Cassini
Väggmålning: GraffitiSthlm AB Stockholm
Mediapartner: AdCityMedia AB