Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gillette dödförklarar hipster-skägget

Publicerad: 23 Mars 2015, 12:55

Bild ur filmen.

Det har slutat vara hippt att bära skägg. Nu ska man raka sig istället, menar Gillette i sin nya reklamfilm. Bakom konceptet står Top Hat.


Ämnen i artikeln:

Top HatGillette

År 2009 kom hipster-trenden till Sverige, och allt fler unga män i storstäderna började odla skägg. Men i dag är det inte längre en statusmarkör, enligt Gillette, eftersom så pass många har apat efter trenden.

– Hipstertrenden har plockats upp av många svenska män, skägget är ett tydligt exempel på det. Men trender är övergående och flera trendexperter menar att skäggettrenden är ute. Därför har vi gjort en film där vi förklarar att Gillette finns här den dagen de skäggiga männen bestämt sig för att bli kvitt sitt skägg, säger Gustav Hernebrant, produktchef på Gillette, i en kommentar.

Deras nya kampanj heter #rakadig och är producerad av Calle Schulman på Top Hat Productions. Se den här:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Top HatGillette

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.