Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 Augusti 2013, 08:19
När män var män och slätrakade
För ett par veckor sedan lade Gillette upp den klassiska reklamfilmen "The Best A Man Can Get" från 1989 på sin Facebooksida. Den blev så populär att man nu beslutat köra den som tv-reklam igen.
Ämnen i artikeln:
GilletteDen klassiska filmen, från en tid då skägg var lika hopplöst ute som en mejlkampanj idag, sänds som en del i Gillettes nya Manmory-kampanj på TV4 i kväll.
Kampanjen handlar om minnen och Gillette har tagit hjälp av hjärnforskaren Katarina Gospic, som kommer berätta om minnets funktioner på kampanjsajten Manmory.se.
På kampanjsajten arrangeras även två Instagram-tävlingar. I den första tävlingen, som startar den 15 augusti, tävlar man med sina egna throwback-foton.
Den andra tävlingen, med början den 29 augusti, bygger på att återskapa scener från Gillettes reklamfilmsklassiker med hjälp av Instagrams videofunktion. Alla bilder och videos med hashtagen #gillettetbt publiceras parallellt på manmory.se Det mest originella och underhållande bidraget från respektive tävling vinner en resa för två till New York.
– Vi har märkt att det är många som minns och har en relation till Gillettes klassiska reklamfilm, inte minst från reaktionerna på Facebook, och det är därför vi väljer att visa den igen på TV, säger Peter Wallentin, PR ansvarigpå Gillette. Det ska bli väldigt roligt att se hur den tas emot av den breda publiken, och hur våra fans tolkar den genom vår Instagramtävling.
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
Gillette