Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Gillette tar rygg på 007

Publicerad: 6 Oktober 2015, 12:37

Gillette tar rygg på James Bond.

"Bond moments" – när män känner sig självsäkra och har koll på läget. Hur uppnår män det? Enligt Gillette sker det när de rakar sig.


Ämnen i artikeln:

James BondGillette

Kampanjen "Bond Moments" släpps nu i oktober, inför premiären för den 24:e Bondfilmen: Spectre. Inspirationen kommer från Ian Fleming, skaparen av James Bond. Enligt Gillette skildrar hans citat "ultimata Bond moments" och genomsyrar kampanjen som ska visas i tv, gå i traditionell media, online och i butiker.

Reklamfilmen kopplar ihop actionscener, inspirerade från Bond med rakhyvlar från Gillette som tillsammans förbereder män för deras "Bond moments".

Ytterligare en kampanjaktivitet är att Gillette gått ihop med Jany Temime, kostymdesigner från Skyfall och Spectre, för att ge stiltips via Gillettes Twitterkonto senare i veckan.

– Precis som Bond, så känner sig män som mest självsäkra när de är ordentligt förberedda för vilken situation som helst som kommer i deras väg. Genom att gå ihop med SPECTRE, Jeny Temime och Ian Flemings kvarlåtenskap visar Gillette upp de precisionsverktyg, färdigheter och förberedelser som män behöver för sina dagliga "Bond Moments", säger John Mang, vd på Gillette globalt, i ett pressmeddelande.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

James BondGillette

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.